Marketing, Tracking og response måling
Omkring mulighederne med marketing, tracking og response måling, så er det ikke et område hvor vi er eksperter, men vi vil da kort gennemgå nogle af de muligheder QR åbner op for.
Det er blevet mere og mere populært at tracke sine kampagner og der findes mange forskellige aktører som kan hjælpe jer med at indsætte tracking koder i QR koderne.
Her er kort liste med et lille udvalg af de forskellige aktører.
Scanbuy
Esponce
BeQRious
I-nigma
Det smarte ved at tracke sine QR koder er, at det giver mulig for præcis at se hvor effektiv ens kampagne har været hvor i landet og i hvilet trykt medie.
Ideen med at tracke en QR kode er dog ikke unik, og du kan lave din egen meget effektive tracking med en simple google analytics konto.
Du skal bare huske at bruge en url shortner, så dine url’s ikke bliver for lange.
En anden kort anbefaling i forhold til de første QR koder vi har set på markedet er, at man skal husker at tænke på om det indhold du sender bruger frem til ved en scanning af en QR kode er optimeret til en mobiltelefon.
Det gør brugeroplevelsen langt bedre for dem som scanner dine QR og du får en bedre konvertering ud af dine QR koder.